Blog Post

Nieuw bestuur gezocht!

Wil jij aankomend studiejaar een nieuwe uitdaging aangaan en je CV aanvullen met een bestuursfunctie waarbij maatschappelijke betrokkenheid centraal staat? Dan zoeken wij jou!

Als bestuur van Stichting SAVIE organiseer je de projecten, werf je vrijwilligers en zorg je dat alles soepel verloopt. Door de samenwerking met de andere bestuursleden en organisaties leer je veel over jezelf, maar ook over samenwerken, de stichting en over (de geschiedenis van) landen in Oost-Europa.

De bestuursfunctie is parttime, dit houdt in dat je gemiddeld twee tot vier uur in de week bezig bent met vergaderen en de taken uitvoeren die bij je functie horen. Je inzet is op vrijwillige basis, je krijgt dus geen (financiële) vergoeding voor de uitvoering van je bestuurstaken. Het bestuursjaar duurt van september 2021 tot september 2022.

Het bestuur van Stichting SAVIE bestaat uit 6 personen met ieder een specifieke functie: voorzitter, secretaris, penningmeester, Lid Intern, Lid Extern en Lid Public Relations (PR).

Naast een aantal vaste taken per functie, staat samenwerking centraal binnen het bestuur. Je houdt elkaar onderling op de hoogte en helpt elkaar waar het nodig is. Daarnaast vallen verschillende verantwoordelijkheden van de functies soms samen met die van een ander bestuurslid. Ook zijn er een aantal zaken die men als bestuur samen dient te beslissen.

Ben je student en heb je interesse?

Stuur vóór 15 augustus 2021 een mail naar info@stichtingsavie.org met je CV en motivatie met daarin twee voorkeuren voor bestuursfuncties. Wij zullen je hierop uitnodigen voor een gesprek. Ook met vragen over een bestuursfunctie kun je ons altijd mailen.

Kerntaken per bestuursfunctie

De kerntaken van de voorzitter zijn:

• Het bijeenroepen van de bestuursvergaderingen
  • Het opstellen van de agenda voor deze vergaderingen
  • Het voorzitten van de vergaderingen
  • Het beleid/doelstellingen voor het jaar maken
  • Het contact onderhouden met de Leidse Studenten Ekklesia (LSE)
  • Het overzicht houden en de algemene coördinatie

De kerntaken van de secretaris zijn:

• Het notuleren van de vergaderingen
  • Het bijhouden van correspondentie, zowel e-mail als post
  • Het coördineren van de opslag en promotiemateriaal