Wanneer
De projecten vinden plaats in de zomervakantie.

Hoelang
Elk project duurt ongeveer 2 weken.

Hoeveel personen
Per bestemming kunnen er 6 tot 10 deelnemers mee.

Eigen bijdrage
De eigen bijdrage per deelnemers is 190 euro, dit geldt voor elk project. De stichting betaalt hiermee de reis- en verblijfskosten. Er wordt dan ook gezamenlijk gereisd per bus. Let op: reisverzekering is hier niet bij inbegrepen. Iedereen is zelf verantwoordelijk voor het regelen van de benodigde vaccinaties, reis- en annuleringsverzekeringen.

• Tip: besteed aandacht aan het uitkiezen van een passende, voldoende dekkende, verzekering.
  • Vraag direct een vrijblijvend verzekeringsadvies aan via JoHo, passend bij jouw plannen.
  • Sluit nu je reisverzekering af en koop je reisartikelen met korting!

Accommodatie
Per project verschilt het hoe ‘luxe’ je overnacht. Zo slaap je in de gastverblijven van het tehuis in Stamnica, verblijf je in een ‘guest house’ van SOS Kinderdorpen in Sarajevo en in een appartement bij het project Veliko.

Voorbereidingstraject
In de voorbereidingsperiode zullen de projectleiders in overleg met de andere vrijwilligers een aantal bijeenkomsten plannen. Deze worden georganiseerd om elkaar beter te leren kennen en plannen te maken voor het project. Er wordt verwacht dat je, indien mogelijk, bij alle bijeenkomsten aanwezig bent en je actief inzet. Tijdens de eerste bijeenkomst met de definitieve projectgroep wordt het deelnemersreglement getekend. Vanuit de stichting wordt voor elke projectgroep een projecttraining georganiseerd. Deze projecttraining is bedoeld om je projectgroep goed te leren kennen en om verwachtingen en motivaties in kaart te brengen.

Van elke projectgroep wordt verwacht dat zij zelf zorgen voor het ophalen van een geldbedrag om te besteden aan het project van bestemming. Het opgehaalde bedrag kan zowel hier in Nederland als daar op bestemming besteed worden aan doelen die nuttig geacht worden voor het project. Bij het ophalen van meer geld kan de groep meer besteden aan zowel activiteiten als materiaal. In het verleden is het alle projectgroepen gelukt genoeg geld op te halen, maak je hier dus geen zorgen over!

Elk jaar vindt in de maand juli de collecteweek plaats. Er wordt verwacht dat alle vrijwilligers een aantal dagdelen collecteren. Dit geld gaat naar de stichting en dit zorgt ervoor dat wij de eigen bijdrage per deelnemer laag kunnen houden.

Gezelligheidsactiviteiten
Om niet slechts de deelnemers van je eigen project te leren kennen, maar ook deelnemers van de overige projecten, worden er met name tussen maart en juni een aantal activiteiten georganiseerd voor alle nieuw ingeschreven vrijwilligers van de stichting. De eerste activiteit zal een kennismakingsborrel zijn. Meer informatie over de gezelligheidsactiviteiten zal in ieder geval bekend gemaakt worden via Facebook, Instagram en via de mail.

VOG aanvragen
Voor iedere vrijwilliger die deelneemt aan een wordt een VOG aangevraagd. Hierover binnenkort meer informatie.

Enthousiast geworden? Meld je dan hier aan!