Project Sarajevo

Data: 26 juli t/m 6 augustus 2021
Dit project is onder voorbehoud i.v.m. de huidige COVID-19 pandemie

In Sarajevo, de hoofdstad van Bosnië en Herzegovina, is een afdeling van SOS Kinderdorpen gevestigd. Een van de projecten van SOS Kinderdorpen die doorgang vindt in de zomer, houdt zich bezig met de kinderen en gezinnen die in diepe armoede leven, het zogenoemde Family Strengthening Project. SOS Kinderdorpen probeert deze doelgroep op verscheidene manieren te helpen. Zo biedt deze organisatie de jongere kinderen gratis onderwijs, uitstapjes met begeleiders, psychotherapie wanneer nodig, en meer. Daarnaast biedt SOS Kinderdorpen de ouders begeleiding in de opvoeding indien dit nodig is en geeft deze organisatie de ouders cursussen waarmee zij een betere positie op de banenmarkt kunnen verkrijgen en aanspraak kunnen maken op financiële ondersteuning.

Project 2021
Door COVID-19 zal dit jaar de focus liggen op het organiseren van verschillende activiteiten en dagtrips bij het activiteitencentrum van SOS Kinderdorpen in Sarajevo. Bij dit centrum geldt normaal gesproken een vrije inloop van zowel kinderen die betrokken zijn bij SOS kinderdorpen als kinderen uit de buurt. De grootte van de groep deelnemende kinderen kan per dag verschillen.

Belangrijk: vanwege de huidige COVID-19 situatie in het land, is ervoor gekozen om vrijwilligers te sturen die al richting het gebied gaan en om ook lokale vrijwilligers te zoeken. Meld je dus alleen aan als jij al van plan was richting Bosnië en Herzegovina te gaan deze zomer. Normaal gesproken vragen we een bijdrage van vrijwilligers om deel te nemen aan een project. Voor project Sarajevo vragen we dit jaar geen eigen bijdrage, de reiskosten zijn voor eigen rekening.

Verblijf en vrije tijd
Voorlopig is het Guest House van SOS Kinderdorpen een quarantaine-centrum voor de medewerkers. In overleg met de organisatie kunnen de overnachtingsmogelijkheden bekeken worden. De hoeveelheid en indeling van de vrije tijd is afhankelijk van de dagtrips en activiteiten, waardoor je de ene dag wat meer vrije tijd hebt dan de andere.

Voorbeeld dagplanning
8.00     opstaan
8.30     ochtendgymnastiek
8.45     ontbijt
9.30     activiteiten (bijvoorbeeld zwemmen, spelletjes doen, knutselen)
13.30    lunch
14.30   activiteiten (bijvoorbeeld wandelen, voetbal, watergevecht)
18.00   avondeten
19.00   avondprogramma (bijvoorbeeld avondspel of thema-avond)
21.00   einde programma

Klik hier voor het aanmeldingsformulier.

nl_NLDutch