Project Rožaje

Data zomer 2020: 1 augustus t/m 16 augustus

Project Rožaje is terug van weg geweest! Tijdens dit project wordt er hulp geboden aan minderbedeelde kinderen in het dorpje Petnjica, dat naast Rožaje in Montenegro ligt. De kinderen in dit dorpje komen uit slechte gezinsomstandigheden en hun ouders zijn vaak te arm om aan de behoeften van hun kinderen te voldoen. Het doel is daarom om zowel materiële als persoonlijke steun te bieden aan deze kinderen en ze een fijne zomer te bezorgen.

Activiteiten
In de eerste week zullen van dinsdag tot en met donderdag activiteiten worden georganiseerd voor de kinderen. Naast de activiteiten kun je als vrijwilliger deze eerste dagen ook gebruiken om de laatste inkopen te doen en voorbereidingen te treffen voor het kamp dat je daarna zal verzorgen.

Het zomerkamp
In Rožaje runt een vrouw een kleine praktijk waar dagelijks ongeveer twintig kinderen met een geestelijke en lichamelijke beperking komen. Deze kinderen hebben bijvoorbeeld leer- of spraakproblemen. Voor de kinderen, tussen de 8-14 jaar, wordt een kamp van één week (vrijdag tot vrijdag) georganiseerd om de aandacht te geven die ze nu vaak missen. Als vrijwilliger ben je vooral verantwoordelijk voor het vermaak van de kinderen en niet voor de verzorging. Verder kun je als vrijwilliger meedenken over de activiteiten die georganiseerd worden tijdens het kamp en op deze manier kinderen met een (lichamelijke) beperking een mooie tijd bezorgen!

Vrije tijd
Aangezien het kamp zich van vrijdag tot vrijdag afspeelt, valt bij dit project het tussenweekend weg. Echter heb je de dagen voor het kamp veel vrije tijd. Deze tijd kun je besteden aan het ontdekken van de cultuur en de natuur van Montenegro. Bovendien wordt het kamp georganiseerd aan de prachtige kust van Montenegro, waardoor er in de tweede week ook genoeg tijd is om te genieten van de mooie natuur.