Project Rožaje

Data: ?? augustus t/m ?? augustus 2021
Dit project is onder voorbehoud i.v.m. de huidige COVID-19 pandemie

In Rožaje, een stadje in Montenegro, runt een vrouw een kleine praktijk waar dagelijks ongeveer twintig kinderen met een geestelijke en lichamelijke beperking komen. Deze kinderen hebben bijvoorbeeld leer- of spraakproblemen. Voor de kinderen, tussen de acht en veertien jaar, worden activiteiten georganiseerd om de aandacht te geven die ze nu vaak missen. Als vrijwilliger ben je vooral verantwoordelijk voor het vermaak van de kinderen en niet voor de verzorging.

Project 2021
De bedoeling van dit project is om deze kinderen de tijd van hun leven te geven, al is het maar voor een week. Door activiteiten krijgen ze de mogelijkheid om hun zorgen even opzij te zetten en een normaal kind te zijn. Dit project zal o.a. bestaan uit dagtrips, sport- en spelactiviteiten.

Belangrijk: vanwege de huidige COVID-19 situatie in het land, is ervoor gekozen om vrijwilligers te sturen die al richting het gebied gaan en om ook lokale vrijwilligers te zoeken. Meld je dus alleen aan als jij al van plan was richting Montenegro te gaan deze zomer. Normaal gesproken vragen we een bijdrage van vrijwilligers om deel te nemen aan een project. Voor project Rožaje vragen we dit jaar geen eigen bijdrage, de reiskosten zijn voor eigen rekening.

Verblijf en vrije tijd
De vrijwilligers zullen gedurende het project verblijven in Rožaje. Aangezien de invulling van het project dit jaar dagactiviteiten zijn, is de hoeveelheid vrije tijd afhankelijk van de inhoud van de dagen zelf.

Voorbeeld Dagplanning
8.00                 opstaan en klaarmaken
9.00                 voorbereiden activiteiten
11.00 – 16:45    activiteiten met de kinderen
17.00               naar appartement
Na 17.20         vrije tijd

Klik hier voor het aanmeldingsformulier.

nl_NLDutch